جبران خلیل جبران

سخن بزرگان

جبران خلیل جبران

سخن بزرگان

مرگ اسلوبودان میلوشویچ در زندان

مرگ اسلوبودان میلوشویچ در زندان


اسلوبودان میلوشویچ، رییس جمهور پیشین یوگوسلاوى بامداد امروز در سلولش در زندان سازمان ملل در اسخفنینگن Scheveningen هلند درگذشت. مسئولان دادگاه جنایتکاران جنگى لاهه که میلوشویچ به اتهام ارتکاب قتل عام و دیگر جرایم جنگى در آنجا محاکمه مى‌شد، مرگ سیاستمدار پیشین یوگوسلاوى را تأیید کردند.

به گزارش سخنگوى دادگاه لاهه،‌ اسلوبودان میلوشویچ، رییس جمهور پیشین یوگوسلاوى بامداد امروز در سلولش در زندان سازمان ملل در اسخفنینگن Scheveningen هلند درگذشت. به موجب این گزارش، مرگ بنظر طبیعى مى‌رسد با وجود این علت مرگ بدقت بررسى نشده است.

 مسئولان دادگاه جنایتکاران جنگى لاهه که میلوشویچ به اتهام ارتکاب قتل عام و دیگر جرایم جنگى در آنجا محاکمه مى‌شد،  مرگ سیاستمدار پیشین یوگوسلاوى را تأیید کردند. وى از مدت‌ها پیش به فشار خون بالا و بیمارى قلبى مبتلا بود.

دادگاه لاهه بتازگى درخواست میلوشویچ ۶۵ ساله را براى انتقال به بیمارستان‌هاى روسیه به منظور مداوا رد کرده بود.  میلوشویچ از تابستان سال ۲۰۰۱ در بازداشت موقت بسر مى‌برد. از فوریه سال ۲۰۰۲ محاکمه‌اش در دادگاه جزایى بین‌المللى لاهه در هلند ‌آغاز شد و تا زمان مرگش، جریان این دادرسى ۲۰ بار به علت عدم توانایى جسمانى قطع شده بود. در صورت محکوم شناخته شدن او در دادگاه، ممکن بود که حکم حبس ابد برایش صادر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد