جبران خلیل جبران

سخن بزرگان

جبران خلیل جبران

سخن بزرگان

عبدالله رمضان‌‏زاده : بهار آینده حداقل 30% تورم خواهیم داشت

 
سخنرانی عبدالله رمضان‌‏زاده در نشست شورای شاخه جوانان حوزه کاشان جبهه مشارکت -

به گزارش ایران ما - سخنگوی دولت اصلاحات گفت: ولخرجی‌‏ها و بذل و بخشش‌‏های دولت در سفرهای استانی به طور مستقیم سبب افزایش بودجه جاری و نقدینگی می‌‏شود که این امر عامل مهم و تاثیرگذاری در رشد تورم است.
عبدالله رمضان‌‏زاده که در نشست شورای شاخه جوانان حوزه کاشان جبهه مشارکت ایران اسلامی سخن می‌‏گفت، افزود: دولت جدید برای جلوگیری از بروز تورم، رشد آن و عدم شفاف شدن دوگانگی در طرح و اجرای شعارها، راهکارهایی را انتخاب کرده است که با جلوگیری از توسعه، رشد نقدینگی را متوقف کند، از جمله این راهکارها عدم اعطای وام از سوی بانک‌‏هاست که خود عاملی است که توسعه و حرکت به جلو را کند می‌‏کند. راهکار دیگر دولت برای جلوگیری از بروز تورم در شب عید، خرید و انبار کردن میوه بود که با این کار تورم را به صورت مقطعی مهار کنند.
وی با اشاره به عملکرد ضعیف اقتصادی دولت نهم گفت: نشانه‌‏های این ضعف رشد قیمت سکه و دلار است و تورم در اواخر بهار آینده حداقل 30 درصد خواهد بود که این خود چالشی عظیم برای کابینه است.
رمضان‌‏زاده یکی از مهمترین فعالیت‌‏های اقتصادی دولت خاتمی در عرصه اقتصادی را تک‌‏نرخی کردن ارز دانست و گفت: با این طرح با آنانی که با ارز دولتی به قیمت پایین کارخانه می‌‏ساختند و پس از مدتی با فروش آن به قیمت ارز آزاد یک‌‏شبه سرمایه‌‏دار می‌‏شدند، مقابله شد.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی افزود: رکورد ایجاد اشتغال دولت‌‏های گذشته، در دولت خاتمی بود ولی دولت فعلی اعلام کردند ما سالیانه سه میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد، با توجه به اینکه جمعیت جویای کار در کشور ما طبق آخرین آمار حدود 8/2 میلیون نفر است، یعنی در پایان سال آینده نباید در کشور هیچ نیروی جویای کار موجود باشد و برای سال‌‏های بعد نیز نیروی کار وارد کشور کنیم.
وی شعارهای پوپولیستی را زودگذر و بی‌‏پایه و اساس دانست و نمونه‌‏ای از آن را اولین مصوبه دولت جدید یعنی صندوق مهر رضا عندان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد